Saker som jag samlar på mig

Jag tycker egentligen inte om att slänga saker, speciellt inte när jag vet att det inte är något fel på dem mer än att jag har tröttnat eller att det inte passar längre.

Kläder brukar jag lösa på ett rätt enkelt sätt, jag packar helt enkelt ner allt som är helt och rent, men som jag inte vill ha kvar, i en påse och lämnar dem i en av de containrar för klädinsamlig som brukar finnas på återvinningsstationer. Vissa kläder kan jag också lägga ut på Tradera om jag tror att det finns något värde i dem.

Men hur gör man med annat? Jag är väldigt pysslig som person och har under perioder både sysslat med smyckestillverkning och scrapbooking. Det är båda hobbies som kostar en hel del och som jag har lagt ner mycket tid och pengar på att få ihop saker till – så jag vill ju inte slänga något av det. Istället har jag gjort paket under våren och lagt ut på Tradera. Mycket jobb för lite pengar kan tyckas, men jag vet i alla fall att sakerna kommer till användning.

Andra saker som jag tycks ha i överflöd är de färdiga smycken som jag har gjort, inredningsdetaljer och kökssaker, porslin och liknande.

20130805-111920.jpg

Leave a Reply

